9 лютого в Україні відзначається день безпечного Інтернету.
Протягом тижня учні 5-11 класів нашої школи долучались до заходів, присвячених безпеці в Інтернеті.
Заходи для всіх класів висвітлені на сайті “Тиждень безпечного Інтернету”. Тут учні отримали доступ до вікторин, цікавих вправ та опитування.
5 класи вивчали правила безпеки. А дехто зробив відео та поділився з нами своїми знаннями
6-7 класи малювали листівки та роз’язували кросворди
8-9 класи самі перевіряли свої знання правил безпеки в Інтернеті: виконували цікаві вправи онлайн
Учні старших класів допомогли зробити цікаві плакати для молодших
10-11 класи брали участь в опитуванні “Чи почуваюсь я захищеним в Інтернеті?”
Батьки учнів нашої школи взяли участь в опитуванні “Анкета для батьків «Безпечний Інтернет»”
Мобільні телефони, комп’ютери та Інтернет, розширивши комунікаційні, просторові й часові межі, розкрили нові можливості для спілкування, освіти, праці, відпочинку та творчої самореалізації особистості. Разом і тим, виникли нові ризики, тому необхідно дотримуватись правил безпеки.
Діти не можуть реально оцінювати рівень достовірності й безпеки інформації, що містить Інтернет-простір. Дані статистики по країні: на сьогоднішній день понад 60% дітей та підлітків щодня розмовляють в Інтернет-чатах. Троє з чотирьох дітей, що працюють в режимі он-лайн, готові поділитися приватною інформацією про себе і свою сім’ю в обмін на товари і послуги. А кожна п’ята дитина щорічно стає мішенню зловмисників. Доступність Інтернет-ресурсів для неповнолітніх диктує підвищені вимоги до якості, достовірності та безпеки інформації, що міститься в Мережі.
Незважаючи на загальні норми мережевого етикету, межі вседозволеності в інтернет-просторі ще достатньо широкі. Порушення соціальної адаптації та недостатня увага з боку батьків роблять віртуальний світ найбільш бажаним для дитини. Надання переваги віртуальному світу перед реальним справляє негативний вплив на психіку і здоров’я дитини та може погіршити не тільки зір, поставу та сон, але й викликати тривожність, дратівливість, соціальну дезадаптованість і узалежнену поведінку.
Проаналізувавши результати опитування батьків нашої школи, можна зробити наступні висновки: переважна більшість дітей має доступ до Інтернету. Тільки 66% дорослих перевіряють, які сайти відвідує їх дитина. Приблизно половина опитаних не піддавались ризикам. Більше половини батьків вдома не фільтрують Інтернет-трафік, майже 90% взагалі не інформовані про можливість фільтрації від провайдерів. 10% опитаних не встановлюють правил для своїх дітей. 34% не впевнені, що їх діти завжди знають, як вчинити в разі, якщо ситуація, пов’язана з Інтернетом, змушує їх відчувати себе ніяково, викликає страх, стрес. 42% респондентів не знають, де і кому можна повідомити про помічений Вами незаконний або негативний контент в Інтернеті
Дана статистика змушує замислитись. Батьки досить спокійно спостерігають неконтрольовані візити дітей в Інтернет. Разом з тим більшість розуміє проблему та ми сподіваємся, що проведене опитування змусило замислитись не тільки педагогів. 76% батьків вважають, що необхідно більше інформації про те, як захистити свою дитину від негативного контенту і небажаних контактів в Інтернеті. Отже, ця тема має бути обговорена на виховних годинах та батьківських зборах.